- 27 Δεκεμβρίου, 2019
- Posted by: Socrates F.
- Category: Γενικά
Το διεθνές πρότυπο ISO 26000 περιγράφει το ρόλο της επικοινωνίας σε ένα οργανισμό στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την ενημέρωση των ενδιαφερόμενων μερών για τις δράσεις του που αφορούν τις δραστηριότητες του στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής του Ευθύνης. Πολλές πρακτικές κοινωνικής ευθύνης περιλαμβάνουν κάποια μορφή εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας. Η επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για αρκετές διαφορετικές λειτουργίες κοινωνικής ευθύνης όπως:
α) της ενίσχυσης της ευαισθητοποίησης τόσο εντός όσο και εκτός του Οργανισμού για τις στρατηγικές και τους στόχους του, το σχεδιασμό, τις επιδόσεις και τις προκλήσεις της κοινωνικής ευθύνης.
β) της κατάδειξης σεβασμού στις αρχές της κοινωνικής ευθύνης.
γ) της υποβοήθησης της διαβούλευσης και της καθιέρωσης διαλόγου με τους ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders).
δ) της αντιμετώπισης των νομικών και άλλων απαιτήσεων για την κοινοποίηση πληροφοριών που σχετίζονται με την κοινωνική ευθύνη.
ε) της ανάδειξης του τρόπου που ο Οργανισμός ανταποκρίνεται στις δεσμεύσεις του σχετικά με την κοινωνική ευθύνη και στις ανάγκες των ενδιαφερομένων και προσδοκίες εν γένει της κοινωνίας.
στ) της παροχής πληροφοριών σχετικά με τις επιπτώσεις των δραστηριοτήτων, των προϊόντων και υπηρεσιών του Οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων αναλυτικών πληροφοριών για την εξέλιξη των επιπτώσεων με την πάροδο του χρόνου.
ζ) της υποβοήθησης της διαβούλευσης και παρακίνησης του προσωπικού και άλλων να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες του Οργανισμού στον τομέα της κοινωνικής ευθύνης.
η) της διευκόλυνσης της σύγκρισης με ομοειδείς οργανισμούς που μπορεί να προσφέρει στη βελτίωση των επιδόσεων κοινωνικής ευθύνης και
θ) της βελτίωσης της φήμης του Οργανισμού για την κοινωνικώς υπεύθυνη δράση, τη διαφάνεια, την ακεραιότητα και λογοδοσία και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των ενδιαφερομένων μερών στον Οργανισμό.
Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μέθοδοι και μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επικοινωνία. Αυτά περιλαμβάνουν συναντήσεις, δημόσιες εκδηλώσεις, συμμετοχή σε ημερίδες, εκθέσεις, ενημερωτικά δελτία, περιοδικά, αφίσες, διαφημίσεις, επιστολές, newsletters, βίντεο, ιστοσελίδες, blogs. Επίσης, είναι δυνατή η επικοινωνία μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης με δελτία τύπου, συνεντεύξεις, καταχωρήσεις και άρθρα. Οι οργανισμοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην επικοινωνία των δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τους. Δεν θα πρέπει να επιδιώκουν την προβολή των δράσεων τους για εντυπωσιασμό αλλά για λόγους ουσίας και θα πρέπει κάθε φορά που το κάνουν να έχουν πραγματικά κάτι να πουν.
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη δεν είναι marketing ούτε δημόσιες σχέσεις και λανθασμένα πολλοί οργανισμοί το εντάσσουν σε αυτά. Οι δράσεις των οργανισμών θα πρέπει να αποσκοπούν στο να αντιλαμβάνονται και να περιορίζουν τα αρνητικά αντίκτυπα της δράσης τους στην κοινωνία και το περιβάλλον. Η προβολή είναι θεμιτή αλλά ουδέποτε να μην γίνεται με τρόπο που να στέλνονται τα λανθασμένα μηνύματα. Είναι μια ισορροπία μεταξύ ουσίας και επικοινωνίας που είναι λεπτή αλλά χρήσιμη και επιβεβλημένη να υιοθετείται.
Του Ανδρέα Α. Αποστόλου, Διευθυντής Κυπριακού Ινστιτούτου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης www.csr.com.cy