- 12 Απριλίου, 2018
- Posted by: Socrates F.
- Category: Γενικά
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέτασε τους όρους των συμβάσεων συνεργασίας των εταιριών διαδικτυακής ταξιδιωτικής πρακτορείας BOOKING.COM και EXPEDIA με ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με αφορμή αντίστοιχες έρευνες και από άλλες Ευρωπαϊκές Αρχές Ανταγωνισμού, σε συνεννόηση και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι διαδικτυακές αυτές εταιρίες ανέλαβαν τη δέσμευση να τροποποιήσουν τις συμβάσεις συνεργασίας τους με ξενοδόχους σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, προκειμένου οι τελευταίοι να αποκτήσουν μεγαλύτερη ευελιξία σε θέματα κρατήσεων και τιμολόγησης των κλινών τους, καθώς και σε θέματα επικοινωνίας με πελάτες τους.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, αφού αξιολόγησε τις νέες τροποποιημένες συμβάσεις των δύο αυτών εταιριών διαδικτυακής ταξιδιωτικής πρακτορείας με συνεργαζόμενες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, έκρινε ότι οι δεν συντρέχουν επί του παρόντος λόγοι για τη διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας.
Με βάση τους νέους συμβατικούς όρους, οι συνεργαζόμενες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που λειτουργούν στη χώρα μας μπορούν πλέον:
(α) να ορίζουν διαφορετικές τιμές δωματίων και να προσφέρουν διαφορετικούς όρους και διαθεσιμότητα μεταξύ των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων,
(β) να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές ή/και καλύτερους όρους σε μη διαδικτυακά κανάλια (όπως οι τηλεφωνικές κρατήσεις, οι πελάτες που έρχονται απευθείας στη ρεσεψιόν του καταλύματος ή οι κρατήσεις στο πλαίσιο κλειστών ομάδων χρηστών), υπό τον όρο ότι δεν θα δημοσιεύουν ή διαφημίζουν διαδικτυακά τις εν λόγω τιμές,
(γ) να διενεργούν ελεύθερα προωθητικές ενέργειες σε όλους τους προηγούμενους επισκέπτες του καταλύματος τους, ακόμη κι αν αυτοί είχαν κλείσει τη διαμονή τους μέσω των προαναφερόμενων διαδικτυακών εταιριών.
Η εφαρμογή των νέων συμβάσεων από τις διαδικτυακές εταιρίες BOOKING.COM και EXPEDIA αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων, αλλά και μεταξύ διαφορετικών καναλιών (διαδίκτυο, παραδοσιακά πρακτορεία, τηλεφωνικές και λοιπές κρατήσεις), προς όφελος τόσο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, όσο και των καταναλωτών.